- ief.tup.km.ua - http://ief.tup.km.ua/ -
«Як вчити, якщо немає трупа?»: студенти б\'ють на сполох через пандемії
Опубликованно 5 Июня 2020, в 13:25 в разделе Разные новости | Нет комментариев.
Вартість навчання у вузах на контрактній основі за семестр, що проводиться в дистанційному форматі з-за пандемії коронавіруса COVID-19, може бути змінена, якщо якість освітніх послуг в закладі було відчутно знижено. Про це «Газете.Ru» повідомили в Міносвіти РФ.
При цьому у відомстві не уточнили, як студентам, які відчули на собі недоліки віддаленого формату, довести, що знань за весняний семестр отримано вкрай мало. «Враховуючи поточну ситуацію, Міносвіти РФ спільно з Російським союзом ректорів, Радою Асоціації провідних університетів та Асоціацією «Глобальні університети» опрацьовує пакет економічних заходів підтримки студентів в умовах пандемії», — зазначили в міністерстві.
Між тим студенти російських вузів щосили публікують петиції з вимогою знизити плату за навчання у зв\'язку з переходом на дистанційну форму. Таке відкритий лист написали і студенти Російського державного гуманітарного університету (РРГУ) ректору Олександру Безбородову — в повідомленні вони підкреслили, що спочатку оплачували очне та очно-заочне навчання, а не віддалене.
Крім того, частина пар не проводиться онлайн, а складається виключно з письмових завдань, повідомили автори петиції, яку підписали вже понад 500 людей. Вони вважають, що було б справедливо зробити їм знижку в розмірі 50% на наступний семестр, або повернути половину вже витраченої суми за попередній.
З тим же проханням звернулися до ректора через петицію студенти Вищої школи економіки (ВШЕ) — публікацію підписала вже 1 тис. прихильників перегляду цін за навчання. Між тим міжрегіональний незалежний студпрофсоюз «Дискурс» адресував свою петицію президенту РФ Володимиру Путіну — там також наполягають на соразмерном відшкодування оплати семестру. Дану петицію підписали майже 2 тис. осіб.
«Не читають лекції, семінари не проводять»
Багато студентів інших вузів — як московських, так і регіональних — також скаржаться на недоліки дистанційного навчання. В першу чергу вони обурені відсутністю пар як таких.
«Все це дуже негативно позначається на моїй освіті. Нам просто скидають домашні завдання, нічого не пояснюючи. Лекції не читають, семінари теж не проводять — у мене їх за цей дистанційний семестр було чотири штуки. У результаті ми самі освоюємо програму і дисципліни»,
— заявила студентка четвертого курсу факультету журналістики МГУ ім. М. в. Ломоносова Ірина Золотарьова (ім\'я змінено на прохання спікера. — «Газета.Ru»).
Між тим у Курськом державному медичному університеті (КДМУ) у студентів четвертого курсу і зовсім не проходив жодної повноцінної пари в форматі відеоконференції. «Дуже і дуже сильно знизився рівень освіти. Наш вуз взагалі виявився не готовий до нововведень. Викладачі відправляють завдання, а ми повинні їх вирішувати. І у мене не було жодної онлайн-пари. Нам лише сказали, щоб ми зареєструвалися Zoom, а в підсумку наш рівень — це задачі і тестики», — розповіла студентка Тетяна Оздоєва (ім\'я змінено на прохання спікера. — «Газета.Ru).
«Як вчити, якщо не бачиш труп»
Крім того, студенти скаржаться на відсутність практики, яка необхідна для їх спеціальності. Навіть у Першому Санкт-Петербурзькому державному медичному університеті ім. І. П. Павлова керівництво не змогло повноцінно відшкодувати такі предмети.
«Враховуючи, що я вчуся на медичному, у нас багато дисципліни мають на увазі під собою відвідування лікарень, пацієнтів, відпрацювання практичних навичок. Наприклад, зникла практика з хірургії, на якій ми препарували трупи. Позбавляємося такого важливого досвіду, як шиття судин і так далі», — пояснила студентка третього курсу Ксенія Климова «Газете.Ru».
Майбутні медики впевнені, що за книгами більшість дисциплін з їх внз вивчити неможливо. «Медицина і дистанціонка — це взагалі щось несумісне. Я не знаю, як вивчати анатомію, якщо не бачиш трупа. Можу прочитати в книжках, звичайно, про все. Але, вибачте, скільки разів, коли ми на минулих курсах ходили до пацієнтів, їх симптоми збігалися з тими, що написано в книжці? Та ні в життя!» — підкреслила студентка. «Ми в нерівних умовах»
Технічні проблеми — це те, що безумовно заважає в умовах пандемії, як викладачам, так і студентам, вважають співрозмовники «Газеты.Ru». «Ми всі опиняємося в нерівних умовах: у кого-то інтернет працює краще, у когось гірше, у когось є камера, у кого-то немає», — обурилася студентка журфаку МГУ.
Студентки ПСПбГМУ їм. акад. Павлова і КДМУ вважають також, що технології перешкоджають навчанню, особливо тих дисциплін, які викладають літні педагоги.
«У нас багато викладачів у віці. Їм треба щось написати нам на пошту, прокоментувати грамотно домашнє завдання, але для них це як подвиг зробити», — сказала Оздоєва, яка отримує освіту в Курську.
Але найприкрішим студенти називають безвідповідальне ставлення викладачів до проведення лекцій, семінарів, а також іспитів. «Загубилася в дуже багатьох випадках викладацька дисципліна, а не тільки студентська. Раніше все було чітко: у тебе в певний день залік, про його формат ти заздалегідь знаєш. А нещодавно нас тільки в три години ночі попередили, що з ранку буде іспит, наступного разу в шість ранку викладачка написала, що в десять ранку ми повинні приступити до тесту. Також нас вводять в оману з приводу іспиту: спочатку говорять, що він буде проходити у вигляді розмови, а потім раз — і надсилають квитки», — розповіла Золотарьова з журфаку МДУ. «Невиправдано багато заплатили»
В результаті більшість студентів з контрактної форми навчання наполягають на перерахунку оплати за весняний семестр. «Ні контролю, ні курсу — таке безладне відношення до цієї ситуації. Треба задуматися про урізання ціни за семестр. Я б із задоволенням за таке боролася, прям всіма кінцівками "за". А за що платити? » — підкреслила студентка з Курська.
Полный текст →URL сайта: http://ief.tup.km.ua/
URL новости: http://ief.tup.km.ua/news/4347/
Нажмите здесь, чтобы распечатать страницу.
Copyright © 2025 ief.tup.km.ua. При использовании материалов сайта, пожалуйста ставтье прямую ссылку на наш сайт.